Tags

, , , , , , , , , , , ,

Op 30 april begint de Romeinenweek van 2016. Uiteraard leef ik daar zelf al een jaar naar toe en kan ik niet anders dan aannemen dat dit voor jou ook geldt. Wat doe je anders op een blog over Romeinen?

Maar even los gezien van alle aannames heb ik alle reden om te geloven dat je uitkijkt naar de Romeinenweek. Hoe kan je immers niet reikhalzend uitzien naar het uitgebreide en diverse programma van Romein-gerelateerde evenementen overal in Nederland*.

Een greep uit het programma!

En dit waren vier willekeurige evenementen. Zie voor de volledige lijst de Romeinenweek website. Gratis tip van de dag: gebruik de wizard!

En ikzelf doe ook nog wat
Nu dat ik zo bescheiden ben geweest om andermans evenementen eerst te promoten kan ik nu met een gerust hart mijn eigen bescheiden Romeinenweekmomentjes met jullie delen.

  • Ik zal een lezing geven tijdens de opening van de Romeinenweek op 30 april. Deze is vrij toegankelijk en vindt plaats om 13.00 uur in het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden.
  • Daarnaast verzorg ik een fietstocht door Leiden en Katwijk waarbij we verschillende Romeinse plaatsen aan zullen doen. En uiteraard zal ik bij iedere plek iets vertellen.

Wees welkom! Als je aan de fietstocht mee wilt doen kun je me het beste even mailen. Contactinformatie staat op de website.

Tijdens de Romeinenweek zal ik een dappere poging wagen mijn blogfrequentie wat omhoog te schroeven.

* Disclaimer: niet overal in Nederland – een paar provincies blijven nou eenmaal hardnekkig barbaars, maar ik zal geen namen noemen (ik kijk naar jou, Flevoland! Je bent nota bene vernoemd naar de Romeinse naam van een meer dat de voorloper was van de Zuiderzee).

 

 

