Tussen alle historische verhalen door kan ik best eens reclame maken voor de nabije toekomst, toch? Aanstaande zondag (13 september 2015) is het de laatste zondag van de Romeinse Limes zomer. Overal langs de oude Romeinse Limes vinden er leuke evenementen plaats. Deze zondag valt ook nog eens samen met Open Monumentenweekend, dus des te meer reden om erop uit te trekken!

Goede keizers, slechte keizers: Live on stage
Zelf ga ik ook een actieve rol spelen: in het Archeologisch Park Matilo, in Leiden, geef ik een crash course ‘Romeinen in Nederland’. Een soort blogpost voor publiek dus. Tussen 13.00 en 16.00 geef ik, op ieder hele uur, deze lezing. Kom gerust langs!

En als je niet naar mij wilt luisteren ben je natuurlijk ook van harte welkom! Er is nog veel meer te doen in Park Matilo: zo kun je boogschieten, Romeinse hapjes proeven en kennismaken met de Romeinse wijnbouw.

Zie de Park Matilo website voor de locatie.

DSC_1892

Het indrukwekkende Archeologisch Park Matilo in Leiden.

Maar wacht… er is meer!
Ook op andere plekken aan de Romeinse Limes zijn er leuke activiteiten:

En dat is nog maar het topje van de Romeinse-Limes-ijsberg! Check het volledige programma op RomeinseLimesZomer.nl.

Hopelijk tot zondag en anders gaan we volgend jaar gewoon weer in de herkansing!

En als je helemaal verhinderd bent, kun je natuurlijk altijd nog mijn blogreeks over de Romeinse Limes lezen.

